Rocket League
TL;DR
Max Teams: 16
Team Size: 3 v 3
Format: Swiss rounds & Top 4

Voetballen met auto's, wie had gedacht dat dat een razende hit zou worden! Met de immense populariteit van dit spel kan het uiteraard niet ontbreken op deze TiMeS editie. Maak een team samen met twee van je buddies en ga de strijd aan!

 Game Mode
3v3 - Best of 3

Toernooivorm
Gedurende de competitie wordt er gewerkt met een Swiss systeem. Dit betekent dat alle deelnemende spelers in een groep gezet worden. Binnen deze groep worden pairings gemaakt afhankelijk van het aantal wins en losses van de spelers. Hoe meer wins je hebt, hoe meer punten. Zo worden spelers met ongeveer hetzelfde aantal punten tegen elkaar gepaird zodat de matches eerlijk blijven en iedereen genoeg matches kan spelen. Na vier ronden Swiss gaat de top 4 door naar een Single Elimination systeem waarin de semi-final en final gespeeld wordt. Ook zal er gelijktijdig met de finale een match gespeeld worden voor de 3e plek.

Registratie
Voor aanvang van de competitie dienen alle spelers zich te registreren via het composysteem op de website. Bij het inschrijven ben je verplicht je Discord username op te geven. Deze naam zal dan ook in het composysteem gebruikt worden. Zo kan iedereen gemakkelijk gevonden worden als dat nodig is.

Spelverloop
Op de website kun je bij de Rocket League compo-pagina de pairings van elke ronde vinden. De namen van de teams met erachter de naam van de team captain. Deze namen komen overeen met de mensen in het #compo_rocketleague Discord channel. Elk team neemt contact op met diens tegenstander. Zelf beginnen zij dan een custom game met de onderstaande instellingen.
Na elke ronde wordt er een screenshot gemaakt van de eindstand. Deze wordt vervolgens in het #compo_rocketleague channel in Discord gezet zodat er geen dispuut kan zijn over de score. De compo admin zal de scores invoeren in het composysteem.

Server settings
- Map: DFH Stadium (Daytime)
- Team size: 3
- Region: Europe
- Joinable: Party Only (PC) / naam en password (console)
- Bot difficulty: Geen bots
- Match length: 5 minuten
- Game type: Best of 3

DQ-Timer
Voor elke ronde zit een kwartier DQ-Timer. Dit is de tijd die elk team heeft om zich te melden voor de start van elke ronde. Het team dat zich binnen dit kwartier niet via Discord of bij de compo admin heeft gemeld is automatisch gediskwalificeerd. Dit doen wij om ervoor te zorgen dat er geen vertraging ontstaat binnen de compo.

Disconnects
Als een speler disconnect, wacht tot het spel over is omdat hij kan reconnecten. Maak als speler die niet gedisconnected is altijd een screenshot met de tijd, zodat problemen door admins snel opgelost kunnen worden. Als een speler na een disconnect niet kan reconnecten, forfeit deze speler een game ongeacht de omstandigheden. Als beide spelers disconnecten moet er meteen opnieuw gespeeld worden. Voor een mass disconnect kan de admin een uitzondering maken.

Discord
De communicatie tussen admins en spelers zal verlopen via Discord. Het is daarom van groot belang dat spelers gedurende hun deelname aan de competitie in het #compo_rocketleague kanaal van het evenement zijn.

Heb je vragen aan de compo admins? https://discord.gg/JYb7eCe
Wat Start Einde
Ronde 1 - DQ Timer Sat 19:45 Sat 20:00
Ronde 1 Sat 20:00 Sat 20:30
Ronde 2 - DQ Timer Sat 20:45 Sat 21:00
Ronde 2 Sat 21:00 Sat 21:30
Ronde 3 - DQ Timer Sat 21:45 Sat 22:00
Ronde 3 Sat 22:00 Sat 22:30
Ronde 4 - DQ Timer Sat 22:45 Sat 23:00
Ronde 4 Sat 23:00 Sat 23:30
Ronde 5 - DQ Timer Sat 23:45 Sun 00:00
Ronde 5 Sun 00:00 Sun 00:30
Ronde 6 - DQ Timer Sun 00:45 Sun 01:00
Ronde 6 Sun 01:00 Sun 02:00